5. ročník

Ahoj školáci,
tady jsou úkoly z dnešního dne.

POZOR NA ŠOTKA, 

Občas motá úkoly.

Buďte ve střehu.

 

9. 6. 2020

Ahoj Kryštofe,

M - tablet

a Čj - škol. seš. - str. 139 cv. 26

Ahoj Kamil Kučera

 

22. 5. 2020

Ahoj kamarádi,

poslední den on - line výuky je tady.

Dejte si zmrzku.

Byli jste výborní.

Uvidíme se v pondělí.

Ahoj Kamil Kučera

Ahoj páťáci:-) Dejte si zmrzku i za mě a v pondělí se budu těšit.

Ať se daří :-) K. Stojanová

 

21. 5. 2020

Ahoj páťáci,

předposlední úkoly po internetu jsou tady.

Začneme matematikou.

- škol. seš. - str. 6 cv. 1, 2, 4, 5

a ještě čeština

Čj - škol. seš. - str. 132 cv. 13 a)

Tak a je to všechno.

Ahoj Kamil Kučera

P.S.: Vtip na tento den.

Zajíce už delší dobu štve medvěd.

 Jednou k večeru potká hodně opilého medvěda na lesní cestě a ucítí svoji příležitost.

 Vezme klacek a bezbranného medvěda desetkrát flákne. 

Druhý den medvěd svolá zvířátka na mýtinu a vylíčí, co se mu stalo. 

Nepoznal ale útočníka, pamatuje jen, že byl menší postavy a na hlavě měl dva dlouhé výstupky.

 Zajíc sklopí uši, nakloní se k sousedovi a říká: "Šneku, asi máš problém."

 

Poslední Čtení online :-)

Přečtěte si Tanec je vlastně řeč na str. 134-137 a zapište do sešitu.

Krásný den :-) Dáša Boumová

 

20. 5. 2020

Ahoj páťáci,

středa už zase klepe na dveře.

Tak hurá do práce. 

Začneme naší oblíbenou matematikou.

- škol. seš. - str. 5 cv. 1, 3, 7, 9

a ještě máme češtinu

Čj - škol. seš. - str. 131 cv. 12

Doplňte do něj spojky.

I přírodověda volá.

Př - str. 26 - 27

Výpravy do Vesmíru

Přečtěte si článek, 

vypište si z něj to, co si myslíte, že je důležité.

( tučně napsáno )

Zajímavosti a ostatní si už povíme ve škole.

A je to. Ani to nebolelo.

TAk zatím ahoj.

Kamil Kučera

P.S.: Vtip pro dnešní den.

Co jste dnes dělali ve škole?" 
„Připravovali jsme výbušné zařízení." 
„A co budete dělat ve škole zítra?" 
„V jaké škole?"

 Aj - projděte si celou tuto lekci, pořád procvičujte nepravidelná slovesa, dodělejte PS 55 a pošlete na e-mail str. 54-55.

Ať se daří :-) K.Stojanová

 

19. 5. 2020

A je tady úterý.

Ahoj kamarádi páťáci ,

blíží se nám zase další úkoly.

Nebudou těžké, tak jdeme na to.

M - škol. seš. - str. 4 cv. 1, 2, 4, 9

a ještě  čeština

Čj - škol. seš. - str. 130 cv.  9

A máme to hotovo.

Ahoj Kamil Kučera

P.S.: Vtip pro dnešní den.

Kohout přikutálel na dvůr pštrosí vejce a říká : 

Ne že bych Vás chtěl nějak otravovat, 

ale podívejte se co umí v cizině…

 Aj - Tak jak, umíte nepravidelná slovesa? Hned příští týden vyzkouším;-) Učebnice 54/3 - přečtěte si s porozuměním, nacvičte čtení, 55/6 - nepište do knihy! Pouze ústně. Opakujte si nepravidelná slovesa.

Ať se daří :-)

 

18. 5. 2020

Tak a je to tady páťáci,

začínáme asi poslední on-line týden.

Pak se uvidíme ve škole.

Tak jdeme na to.

- škol. seš. - str. 3 cv. 13

a čeština

Čj - škol. seš. - str. 129 cv. 7

Ahoj Kamil Kučera

P.S.: Vtip na tento den.

Povídá takhle kočka praseti: "Já vím co z tebe bude, až vyrosteš!" 

"Jo? Tys četla můj horoskop?" 

"Ne, kuchařku!"

 

Aj - Haló, pořád nemám práci od všech. :-( Učebnice 55/4 - mrkněte se na tabulku, máme v ní minulý čas nepravidelných sloves. Důkladně si prostudujte a naučte se;-) PS 54/3

Ať se daří :-) K. Stojanová

 

Vlastivěda - trochu se zpožděním, ale přece :-)

Pozorně si přečtěte a zapište Od totality k demokracii str. 47-49

Příští pondělí se na vás těším ve třídě a vše společně ještě projdeme.

Krásné pondělí :-) Dáša Boumová

  

15. 5. 2020

Ahoj kamarádi,

Náš nejlepší den je tady.

Pátek je pohoda.

Takže jako obvykle.

Dodělejte si nedodělky za celý týden,

přečtěte si nejlépe kus povinné školní četby 

a koukněte na filmík o ČR.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11042798844-krajinou-domova/214562260510006-krasove-podivuhodnosti/

Ahoj Kamil Kučera

P.S.: Dneska to nebude vtip, ale písnička v angličtině o pátku.

Tady je.

https://www.youtube.com/watch?v=WZnQkvQYlNw

 Aj - Haló, haló, budím ty, co mi už hoooodně dlouho neposlali žádnou práci. Koukejte to napravit, nebo vás všem prásknu, že mi to lajdáte;-) Učebnice str. 54/1 - přečtěte si názvy ulic a obchodů, ta čísla jsou čísla domu. 54/2 - všimněte si, kdy se používá předložka at a kdy in. At se používá ve spojení s číslem domu a in ve spojení s názvem ulice nebo náměstí. Do sešitu odpovězte na tyto otázky (dívejte se na cv. 1): Which shops can you see in Park Avenue? Which shops are there in York Street? Is there a supermarket in Old Street? Where is York Street? a připište další dvě otázky i s odpovědí - toto mi pošlete na e-mail. PS 54/2.

Ať se daří a užijte si víkend :-) K. Stojanová

 

14. 5. 2020

Ahojky kamarádi,

je tady čtvrtek a s ním přilétají poslední větší úkoly tohoto týdne.

Začneme nejdříve s matematikou.

M - škol. seš. - str. 9 cv. 1, 2, 3, 7

a ještě nás čeká čeština

Čj - škol. seš. - str. 128 cv. 5

přečtěte si pozorně zadání a udělejte cvičení přesně podle něj.

Také přírodověda se hlásí zase o slovo

- str. 24 - 25 

Trvání dne a noci

Přečtete si článek a napište si shrnutí na str. 25 ( růžové )

Tak a je to.

Ahoj Kamil Kučera

P.S.: Vtip pro dnešní den.

Jak se účinně bránit medvědům? 

Člověk by měl nosit s sebou pepřový sprej a zvoneček, jehož zvuk včas medvěda upozorní a ten uteče... 

A jak od sebe poznáte medvěda hnědého a medvěda grizzlyho?

 Podle trusu.

 Trus medvěda hnědého je cítit jako... jeho trus a obsahuje zbytky různých bobulí.

 Trus medvěda grizzlyho je cítit po pepři a obsahuje zvonečky.

 

Čtení - dneska ve čtení zavítáme do historie českého národa,

přečtěte si článek Požár Národního divadla na str. 128-132

a zapište si do sešitu - název, autora a první odstavec.

Hezký den :-) Dáša Boumová

 

13. 5. 2020

Ahoj Barčo, Adame, Kryštofe a Fando,

jak to dneska jde ?

Je tady zase další středa a 

už se na Vás valí jako láva ze sopky další makačka.

Ale je to jako obvykle v pohodě.

Jdeme teda zase na to.

M - škol. seš. - str.  153 cv. 10, 11, 12, 13 a 14

tak a matematika je za námi páťáci.

Dneska vám domů dovezu jinou knížku a zkontroluji si jak makáte.

A také se na nás vesele chichotá čeština

Čj - škol. seš. - str. 128 cv. 4

podtrhejte tečkovaně ty přívlastky.

Pozor - může jich býtve větě více než jeden

a napište to nejlépe bez chyb.

Ale také přírodověda se hlásí .

Př - str. 22 - 23 - přečtěte si článek

Proč se střídají roční období

zapište si shrnutí na str. 23 a nakreslete si obrázek 31

koukněte se na tohle video.

https://www.youtube.com/watch?v=ioCO2Pl7Xt0

a také

https://www.youtube.com/watch?v=7XMio1OnH7s

Ani to nebolelo a je to hotovo.

Ahoj Kamil Kučera

P.S.: Vtip na dnešní den.

Princ jede do lesa na lov a potká tam ropuchu. 

Ta mu povídá: „Dej mi pusu, princi“. 

Ten odmítne. 

Po chvilce naléhání uvěří,

 že by to mohla být nějaké kletba, a políbí ji.

 Nic se neděje, a tak se ptá: „A co dostanu?“ 

Ropucha se směje a říká: „Vyrážku!“

 Aj - učebnice 54 a 55 - přepište slovíčka do slovníčků a důkladně se je naučte. PS 54/1 a 55/4.

Ať se daří :-) K. Stojanová

 

12. 5. 2020

Ahoj parto, 

tak už se nám škola blíží.

Pozor na povinnou školní četbu.

Dneska začneme opět s matematikou.

- škol. seš. - str. 153 cv. 6 b), 7, 8, 9

a ještě trochu té češtiny

Čj -  str.  126

SKLADBA

Stavba věty.

Všichni poznáte podmět a přísudek ve větě.

/Podmět je vždy v 1. pádě a přísudek je vždy sloveso./

Teď se nám tady objevuje nový větný člen.

Bývá většinou vyjádřen přídavným jménem, závisí na 

podstatném jméně a říkáme mu přívlastek.

Ten přívlastek nám rozvíjí  většinou podst. jména a podmět.

Vždy je podtrháváme ................ no ano, těma tečkama.

Čili podmět _____________, přísudek vlnkou .

Přívlastků může být ve větě více. 

Např.:

Malý trpaslík stál na zahradě.

Přísudek - stál

Podmět - trpaslík

Trpaslíka rozvíjí malý.

Ten podtrhneme tečkovaně a to je ten přívlastek.

Maková panenka tančila na krásné louce.

tady najdeme 2 přívlastky.

Maková - ten rozvíjí panenku

a

krásné - rozvíjí louku

teď to procvičíte na 

Čj - škol. seš. - str. 127 cv. 3

Najděte vhodné přívlastky.

Třeba: Krásný obraz, v mokrém sněhu, atd.

Chápete ?

Je to úplně jednoduché. Zkuste to.

A máme to pro dnešek hotové.

Ahoj Kamil Kučera

P.S.:  Vtip pro dnešní den. 

Dikobraz u holiče: "Tak jak tě ostříhám?" - "Na ježka."

Aj - učebnice 53/5 - podívejte se znovu na toto cvičení a následně na cvičení 6. Tvořte věty podle pravdy - ústně. 53/7 - říkanku přepište do sešitu, přečtěte si ji. Kolečka pod slovy znamenají přízvuk. PS 52-53 dodělejte a pošlete na e-mail. Děkuji :-)

Ať se daří :-) K. Stojanová

 

 11. 5. 2020

Tak ahoj páťáci,

můžete také začít odpočítávat.

Uvidíme se již brzy.

Zatím ale stále pracujeme.

M - škol. seš. - str.  153 cv.2, 3, 4, 5, 6 a) 

a ještě čeština

Čj - škol. seš. - str.  127 nadepište si

Přívlastek

opište si celý růžový rámeček

( vysvětlíme si to zítra )

A je to všechno.

Ahoj Kamil Kučera

P.S.: Vtip pro dnešní den.

Zastaví policista auto a poté ,co se nakloní do auta, utrpí šok-auto totiž řídí pes

.Vedle psa sedí spolujezdec-člověk.Policista se na spolujezdce ohradí:,,Člověče.Jakto, že dovolíte psovi řídit???!"

A spolujezdec na to:,,Já za to nemohu.Já jsem jen stopař.

 

AJ - zdravím po prodlouženém víkendu :-) učebnice 53/4 - přečtěte si, napište do sešitu, 53/5 - ústně, PS 53/6,8.

Ať se daří :-) K.Stojanová

Vl - přečtěte si a vypište do sešitu Období komunistiké vlády str. 45-46

www.youtube.com/watch?v=Iows-MUXPEA

www.youtube.com/watch?v=GD3NuaZ6k8Y

www.youtube.com/watch?v=6hc6Ho-yN_I

Práce je opět na celý týden.

Krásné pondělí :-) Dáša Boumová

 

7. 5. 2020

A je tady čtvrtopátek.

Dnes nás nic nového nečeká.

Dodělejte si zase to, co jste případně nestihli,

začtěte se do oblíbené knížky, můžete si procvičit 

něco na tabletu nebo počítači 

a podívejte se zase na film

o krásách Čech.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11042798844-krajinou-domova/214562260510005-delty-bez-mori/

 

Opět mám pro vás vyjímečný úkol z výtvarné výchovy:

v neděli 10. května slavíme Den matek,

tak nezapomeňte na svoje maminky a nakreslete jim obrázek

nebo vytvořte přáníčko nebo dáreček pro radost.

Určitě maminku potěšíte jakoukoli maličkostí nebo kytičkou.

A moc děkuji všem, kdo mi poslali čarodějnický obrázek :-)

Krásný prodloužený víkend. D.Boumová

 

6. 5. 2020

Ahoj kamarádi,

je tady středa a to je zase  pracovní den.

Takže nás prácička nemine.

Znáte mravence Prácičku z knížky O. Sekory - Mravenci se nedají  ?

Ten za každou práci uměl vzít a pracoval jako šroub.

Tak si dneska na toho Prácičku zahrajeme.

Prácičky budete Vy.

Tak do toho, Prácičkové.

Nejdříve jde Prácička na matematiku.

M - škol. seš. - str. 152 cv. 6, 7, 8, 9

a dál se Prácička vrhne na češtinu.

Čj - škol. seš. - str. 126 cv. 1

( doplňte správně y nebo i )

A Prácička maká i na přírodovědě.

Takže.

- str. 20 - 21

Proč se střídá den a noc

zapište si shrnutí na str. 21

dneska bez obrázku, a pak se Prácička podívá na video.

https://www.youtube.com/watch?v=ioCO2Pl7Xt0

A máme Prácičkové hotovo.

Vyznamenání Vás za dobrou práci nemine.

Ahoj Prácičkové.

Kamil Kučera

P.S.: Pracovní vtip pro dnešní den.

„Mamí, upadl nám žebřík,“ říká Pepíček. 
„Tak to řekni tátovi!“ 

„On už to ví, visí na okapu.

 Aj - učebnice 52/3 - napište 8 vět do sešitu (na každé slovo v prvním sloupečku), další věty tvořte ústně. PS 52/3,4.

Ať se daří :-) K.Stojanová

 

 5. 5. 2020

Ahoj Barčo, Fando, Kryštofe a Adame,

jak se máte ?

Už jsem dlouho neslyšel o Adamovi.

Jak se máš, bráško ?

Koukej mi alespoň napsat SMS, jak Ti to jde a jak se má Filda. 

Také jsem už delší dobu neslyšel kamaráda Kryštofa.

Tak Kryštofe, pošli mi SMS jak to zvládáš 
( nemyslím ježdění na kole s Matějem, spíš učení )

a pozdravuj taťku.

Od Barči mám dost informací, je to vidět, že je to pracovitá mladá dáma.

Díky Barčo za fotky a SMS.

Fandu doma vidím, atk mi nic posílat nemusí.

Teď ale k dnešním úkolům.

M - škol. seš. - str.  152 cv. 1, 2, 3, 5

tak to je jednoduché. 

A ještě bych byl rád, abyste udělali z

 Čj - škol. seš. - str. 123 cv. 14

to je super velké cvičení, ale nebojte se,

vypište mi z něj pouze číslovky.

Tak a je to.

Ahoj Kamil Kučera

P.S. Vtip pro dnešní den.

Bobina potká hada a říká:
"Sorry za to jak jsem se ti  minule smála, že nemáš nohy."
Had říká: "To je v pohodě."
Bobina: "Tak jo, tak packu na to!"

 Aj -jistě jste při čtení textu v uč. 52/1 zjistili, že děj probíhá v minulosti. Zatím jsme o minulosti hovořili v případě sloves to be (I was, we were) a to have (I had, we had). Nyní se začneme bavit o minulosti, přesněji po minulém čase prostém, u pravidelných sloves. Učebnice 52/2 - přečtěte si. Opět doporučuji neučte se poučky, naučte se jako slovíčka;-) Podívejte se znovu na text a zaměřte se na slovesa: waited, wanted, needed, ended - koncovku vyslovujeme jako -id (vejtid, vóntid, nýdid, endid). PS 52/1,2. V případě nejasností VOLEJTE;-)

Ať se daří :-) K.Stojanová

4. 5. 2020

Ahoj páťáci,

je za námi první prodloužený víkend 

ze dvou a

budeme muset zase udělat nějakou  školní práci.

Nebude to ani náhodou těžké.

Začneme naší velice oblíbenou´matematikou.

M-  škol. seš. - str. 151 cv. 17, 18, 19, 22

a ještě parádní čeština

Čj - škol. seš. - str. 123 cv. 13

Tak a je to.

Ahoj Kamil Kučera

P.S.: Hádanka pro dnešní den.

Kolik cejnů chytil pan učitel za pátek a sobotu ?

( no přece asi 42) 

 

Aj - učebnice 52 a 53 - zapište slovíčka do slovníčků. Učebnice 52/1 - prohlédněte si fotografie, přečtěte si úvodní otázku i celý text s porozuměním.

Ať se daří :-) K.Stojanová

Vlastívěda - tento pátek nás čeká státní svátek - Den osvobození

a s tím souvisí i naše dnešní látka Zrod nového Československa, str. 43-44.

Látku si pozorně přečtěte a vypište si do sešitu,

pokuste se odpovědět na otázky na konci článku.

A opět malá pomůcka od českého lvíčka

www.youtube.com/watch?v=DMI35Az8kic

Práce je to opět na celý týden. Hezké májové pondělí :-) D.Boumová

Více zde: https://www.zs-a-ms-vesely-zdar.cz/domaci-ukoly/a4-rocnik/

Opět je to práce na celý týden. Krásné májevé pondělí :-) D.Boumová

 

Práce je to opět na celý týden. Hezké májové pondělí :-) D.Boumová

Více zde: https://www.zs-a-ms-vesely-zdar.cz/domaci-ukoly/a4-rocnik/
Práce je to opět na celý týden. Hezké májové pondělí :-) D.Boumová

Více zde: https://www.zs-a-ms-vesely-zdar.cz/domaci-ukoly/a4-rocnik/

 30. 4. 2020

Ahoj kamarádi,

je tady čtrvtopátek.

Zítra je totiž státní svátek a jak jsem slíbil, 

bude tedy čtvrtek jako pátek.

Takže si zase dodělejte to, co jste nestihli

přes týden, přečtěte si kousek svojí oblíbené knížky,

procvičte si  matiku nebo češtinu na počítači 

nebo tabletu a pustťe si film.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11042798844-krajinou-domova/214562260510008-vzpominky-na-sopky/

Hezky si užijte 1. máj.

Ahoj Kamil Kučera

Ahoj páťáci, dneska dostanete vyjímečně úkol z výtvarné výchovy:

nakreslete nebo vyrobte ČARODĚJNICI.

A budu ráda, když mi ji pošlete na mail dasa.ds@seznam.cz

nebo na mobil 607 932 286. Dám je opět na stránky ;-)

Užijte si dnešní večer a zítra nezapomeňte políbit mamku,

sestru nebo třeba babičku pod rozkvetlou třešní.

Mějte se hezky :-) Dáša Boumová

 

29. 4. 2020

Ahoj kamarádi.

Máme tady středu, to znamená prácičku.

Ale neklesejte na duchu, zítra Vám udělám pátek.

Budou čarodky, a tak si dejte pozor.

Teď už ale k práci.

M - škol. seš. - str. 150 cv. 10, str. 151 cv. 13, 14

a ještě češtinu

Čj - škol. seš. - str. 122 cv. 11

a ještě příraz.

- str. 18 a 19 

Podoby Měsíce

přečtěte si článek a nakreslete obr. na str. 19.

Podívejte se do stolního kalendáře,

 jak se značí nov, úplněk, dorůstá, couvá.

Koukněte se na video.

https://www.youtube.com/watch?v=C3CoOgHxsAk

A už vlastně všechno víte.

Ahoj Kamil Kučera

P.S.: Hádanka pro dnešní den.

Jak zjistíš, že jsou dva sloni v lednici? 

 (Nejdou dovřít dvířka)

 Aj - učebnice 50/4 - ptejte se a odpovídejte. Do sešitu napište, co jste měli předcházející den k snídani, k svačině, k obědu a k večeři. Učebnice 51/6 - nacvičte si čtení, ke každé otázce najdi odpověď - písemně do sešitu obojí (otázku i odpověď) a pošlete mi svou práci na email.

Ať se daří a užijte si čarodky i páteční PRVNÍ MÁJ :-) K.Stojanová

28. 4. 2020

Ahoj páťáci,

je tady úterý. To tedy znamená:

Sit down, please.Koukněte 

Jdeme na to. 

M - škol. seš. - str. 147 cv. 22, 25 a str. 150 cv. 6

a ještě čeština

Čj - škol. seš. - str. 121 cv. 10

Tak a je to dneska všechno.

Ahoj Kamil Kučera

P.S.: Hádanka pro dnešní den.

Jaká byla nejvyšší hora světa před tím, než byl objeven Mount Everest?

Byl to stále Mount Everest, akorát jej nikdo do té doby neznal :)

 Aj - učebnice - připomeňte si cv. 5, 50/2  - prohlédněte si tabulku a tvořte věty v minulém čase prostém, údaje o jednom z dětí napište do sešitu.  Učebnice 50/3 - ústně. PS 50/1,2,3. U cv 3 pracujte s těmito údaji: Kev, what did you have for lunch? I had chicken and rice. Kim, what did you have for lunch? I had fish and chips.

Ať se daří :-) K.Stojanová

 

 27.4. 2020

Ahoj krysičko a krysáci,

doufám, že jste si užili víkend a jste 

připraveni na nový pracovní týden.

Tento týden bude trošku kratší, protože náme v pátek

státní svátek.

To tedy znamená, že Vám ve čtvrtek dám úkoly jako v pátek a pak bude volno.

Tak a jdeme na ty pondělní úkoly.

M - škol. seš. - str. 147 cv.  16, 17, 19, 20, 

a ještě čeština

Čj - škol. seš. - str. 120 cv. 7

Tak a to je všechno pro dnešek.

Snažte se, už se snad všechno zlepší.

Ahoj Kamil Kučera

P.S.: Pro Barču - hádanka

Pod jaký strom v lese se schová Bobina, když prší ?

Hádej a napiš SMS.

 

Aj - učebnice 50 - 51 - přepsat slovíčka, 50/1 - podívejte se na první fotografii. Dívka říká: I have got a glue. Sue říká: I have got a felt - pen. Ian říká: I have got a paintbrush. Liv říká: I have got scissors. Děti předměty odloží. Úkolem první dívky je říci, co děti měly: What did they (the kids) have?

I had glue, Sue had a felt-pen, Ian had a paintbrush, Liv had scissors. Projděte si na straně 51 cv. 5, celé jej přepište do sešitu. Naučte se.

Ať se daří :-) K.Stojanová

Vlastivěda - tento týden se budeme věnovat Druhé světové válce.

Přečtěte si učebnici na str. 38-42 a vypište si důležité;

téma je to těžké, zkuste oslovit rodiče nebo prarodiče, ať si látku projdou s vámi.

A taky opět můžete shlédnout Dějiny udatného národa českého.

www.youtube.com/watch?v=6LWRYnT9XEg

www.youtube.com/watch?v=9cJ1BVHlhDs

Krásné pondělí :-) Dáša Boumová

 

24. 4. 2020

Ahoj kamarádi,

adnes jde můj počítač do opravy, 

tak tady jsou i úkoly na pátek

Je to jako vždycky.

Dodělejte si to, co jste nestihli během týdne.

Procvičte si buď matematiku nebo češtinu na počítači nebo tabletu.

Přečtěte si kousek své oblíbené knížky.

A jestli chcete, podívejte se s rodiči na video.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11042798844-krajinou-domova/214562260510001-divoke-jeseniky/

Hezký víkend.

Kamil Kučera

 AJ - učebnice 49/6 - přečtěte si. PS dodělejte a str. 48 a 49 mi pošlete na mail. Děkuji.

Ať se daří:-) Hezký víkend:-) K.Stojanová

 

23. 4. 2020

Ahoj páťáci,

je tady čtvrtek a s ním poslední větší úkoly tohoto týdne.

Tak se s tím moc nepárejte,

čím dříve to uděláte, tím dříve si můžete jít hrát.

Tak jdeme na to.

M - škol. seš. - str. 146 cv. 8, 9, 11, 15

a ještě čeština

Čj- škol. seš. - str. 118 cv. 2

Tady si zopakujeme číslovky.

Víte, že je rozdělujeme na určité a neurčité.

Určité nám určují počet přesně ( pět, sto, tisíc, dvakrát atd )

Neurčité nám neurčují přesný počet ( málo, moc, hodně, hodněkrát atd. )

Opište to cvičení do školního sešitu a podtrhejte si číslovky.

Určité červeně a neurčité modře.

Přírodověda- str. 18 - Pozorujeme Měsíc

Pročtěte si článeček a zapište si ho s obrázkem do sešitu.

Vyberte si z toho, co si myslíte, že je důležité.

Ahoj Kamil Kučera

Čtení - dneska si budete číst o J.K. Tylovi.

Přečtěte si v čítance str. 124-127 a J.K.Tyla si stručně vypište do sešitu.

Krásný den :-)

 

 22. 4. 2020

Ahoj kamarádi,

je tady středa s ní další

 úkoly tohoto týdne.

Začneme nejdříve matematikou.

M - škol. seš. - str. 145 cv. 1, 2,7

a ještě čeština

Čj - škol. seš. - str. 119 cv. 3

V přírodovědě nás čeká téma 

Planety sluneční soustavy

str. 17 - zapište si shrnutí a 

naučte se planety vyjmenovat za sebou.

Podívejte se na video.

https://www.youtube.com/watch?v=BuCHbTphqtU

a ještě

https://www.youtube.com/watch?v=jet8-b8jiXE

V dalším videu jde o celkový pohled na sluneční soustavu.

Je to v angličtině, ale jako model je to dobré.

https://www.youtube.com/watch?v=z8aBZZnv6y8

Tak to je  dneska všechno.

Tak ahoj

Kamil Kučera

 Aj- učebnice 49/4 - schéma si důkladně překreslete do sešitu. Týká se vyjádření časových údajů typu: před týdnem, za týden, před měsícem, za měsíc, za tři dny, před třemi dny apod. Do sešitu si zkuste všechny mnou uvedené časové údaje přeložit a poslat na mail. Učebnice 49/7 - Were you ....? znamená kromě Byl jsi...? také Byli jste...? - odpovídej i na druhou variantu (Yes, we were. No, we weren´t.) PS49/ 5,6.

Ať se daří :-) K.Stojanová

 

 21. 4. 2020

Ahoj malé příšerky,

no tedy malé, spíš největší na škole.

Venku je krásně, tak si úkoly 

udělejte co nejdříve a běžte ven.

Dneska mám v plánu jenom matematiku a češtinu.

Tak nejdříve

M - škol. seš.- str.142 cv. 20, 21, 25 a 27

a potom češtinu

Čj - škol. seš. - str. 115 cv. 24

Máte hotovo ?

Ano ?

Tak hurá ven.

Ahoj Kamil Kučera

 Aj - učebnice 48/2 - důkladně si text přečtěte. Pokud by byl problém, volejte. Přečtu vám jej do telefonu;-)A to platí i u jiných textů;-) Učebnice 49/5 - ústně. Pozor na časy! was - will be v souvislosti s časovými údaji yesterday - tomorrow. PS 48/3 - poslech by byl jen na porovnání, takže jej nepotřebujete.

Ať se daří :-) K.Stojanová

20. 4. 2020

Pondělí je zase tady,

pojďte makat kamarádi.

Doufám, že jste odpočinutí,

tak Vám všechno půjde snadno.

Začneme oblíbenou matematikou.

M - škol. seš. - str. 141 cv. 12, 13 a 

str. 142 cv. 17 ( tady to bude chtít trošku myslet )

Také čeština se na vás těší.

Tady je:

Čj - škol. seš. - str. 115 cv. 23

( malé cvičení, ale důležité ).

Tak a to je dnes všechno.

Ahoj Kamil Kučera

P.S.: Adame, co ten sloh ?

AJ - učebnice 48/1 - rozdíl mezi yesterday a today.

Look at the first photo. It´s from YESTERDAY. Was the girl happy? What was the matter? She was sick. She was sick yesterday. (Včera jí bylo špatně od žaludku.)

Look at the second photo. It´s from TODAY. Is the girl happy today? Yes, she is. She isn´t sick. She is fine today.

Učebnice 48/2 - opište si do sešitu. Naučte se časovat sloveso to be v minulém čase. Výslovnost - aj woz, jů wé(r), atd. Zápor aj woznt, jů wé(r)nt atd. PS 48/2. Do sešitu přeložte a pošlete na email: ucitelkamalotridky@seznam.cz, tyto věty:

Včera jsem nebyl ve škole. Byl jsem doma. Nebylo mi dobře.Bylo mi špatně. Nebyl jsem na internetu. Byl jsem v posteli ve svém pokoji.

Ať se daří:-) K.Stojanová

Ještě Vlastivěda - na str. 36-37 si přečtěte kapitolu Republika se hroutí,

skončila krize, ale opravdu těžké období první republiky nadchází.

Pro představu shlédněte Dějiny udatného národa

www.youtube.com/watch?v=wj7lXMDDCtw

Vypiště si důležité a pokuste si odpovědět a otázky na konci článku.

Krásný den :-) Dáša Boumová

 

17. 4. 2020

A je tady pátek.

Prádní den pro největší žďárské školáky.

Tak dnes jako obvykle.

Dopište si, co jste nestihli v týdnu,

procvičte si něco na tabletu nebo počítači ,

je jedno jestli češtinu nebo matematiku

a přečtěte si nějakou hezkou knížku.

Pak hurá ven na zahradu

Je tam krásně.

Večer si můžete pustit zase s rodiči tento filmík. 

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11042798844-krajinou-domova/214562260510007-orchidejove-hory/

Ahoj Kamil Kučera

P.S.: Kdo mi ještě neposlal sloh, tak čekám. Díky.

 

Aj - učebnice 48 - 49 - slovíčka do slovníčků, naučit se je. PS 48/1, 49/4. Opravte si, posílám řešení z minulého zadání.

the first of January, the fifth of May, the third of March

A giraffe ..... tallest....

A lion........... longest.....

An elephant....... heaviest.....

A monkey......... funniest.....

Ať se daří. Hezký víkend:-) K.Stojanová

16. 4. 2020

Kuk a už jsem tu zas.

To máte radost, co ?

Úkoly už přilétají na létacím koberci internetu.

Jsou jednoduché jako obvykle.

Tak hurá na to.

M - škol. seš. - str. 140 cv. 6, 8 a str. 141 cv. 9

A ještě český jazyk.

Dnesdka to nebude žádné cvičení.  Budeme psát sloh.

Na papír mi napište a pošlete sloh na téma - Jak jsem prožil/a/ Velikonoce.

Můžete to napsat ručně, ofotit na telefon a poslat mi to jako SMS.

Nebo to napište na počítači a pošlete mi to emailem.

Můžete to i oskenovat a poslat na email.

Stačí do 20 vět.

Př - str. 14 - Slunce  - přečtěte si článek

a zapište si do sešitu s obrázkem shrnutí a toto

Údaje o Slunci:
Vzdálenost od Země 149,6 miliónů km
Průměr na rovníku
1 392 000 km
Doba jedné rotace 25,4 dne
Teplota na povrchu 5 500 stupňů Celsia
Teplota uprostřed - 15 miliónů stupňů Celsia

můžete se podívat i na toto video.

Bude i k příští látce.

https://www.youtube.com/watch?v=W3UDeF3qotY

Tak a to je dneska vše.

zítra bude odpočinek, slibuji.

Ahoj Kamil Kučera

Čtení - na str. 121-123 si přečtěte Kapitán Necita

a zapište do sešitu + první větu.

A pak utíkejte ven...hezký den. Dáša Boumová

 

15. 4. 2020

Středa klepe na vrátka,

jdeme makat myšátka.

Je tady nový pracovní týden a s ním i

 nové úkoly pro Vaše hlavičky.

Začneme tradičně matematikou.

M - škol. seš. - str. 140 cv. 2, 3, 4, 5

Teď si určitě říkáte, co nám to tam píše ? 

Tohle jsme ještě nedělali.

To je pravda, ale je to opět superjednoduché.

Je to podobné jako minule. 

Tam jsme posouvali desetinnou čárku dozadu

a teď budeme posouvat dopředu.

Např.: 15, 5 : 10 = 1,55

Všiměte si,  jak jsem posunul desetinnou čárku dopředu

 o jedno místo.( podle počtu nul - 10 má jednu )

Ještě jeden příklad.

23, 5 : 10 = 2,35 ( zase o jedno místo dopředu. )

Může se ale stát, že to bude takto.

6 :10 = 0,6 ( ta čárka je jako za šestkou, tak jí posunu zas o jedno místo dopředu (

Chápete ?

Může Vám pomoci následující video.

https://www.youtube.com/watch?v=E0QcoNsIeHU

A teď čeština.

Čj - škol. seš. - str. 113 cv. 18

Tohle je trošku delší cvičení, 

ale páťáci to musí hravě zvládnout.

- str. 13 - Měsíc

zapište si do sešitu růžový rámeček 

a nakreslete si Měsíc.

A ještě pár faktů o Měsíci:

Měsíc je přirozená družice Země. Povrch Měsíce je zbrázděn malými i velkými krátery - stopami po dopadu menších vesmírných těles. Na Měsíci není žádný vzduch, žádná voda, žádný život. Měsíc nemá vlastní světlo, pouze odráží sluneční paprsky. Měsíc nám ukazuje jen jednu polokouli. Když je celá osvětlená Sluncem, je Měsíc v úplňku. Je-li ve stínu, je Měsíc v novu a my ho nevidíme. Svou přitažlivou silou způsobuje Měsíc příliv a odliv pozemských oceánů. Doba obletu Měsíce kolem Země trvá necelých 28 dní-přibližně jeden kalendářní měsíc.

Jedna pohádka o Měsíci.

https://www.facebook.com/110284209841/videos/1915713941894131/

Ahoj Kamil Kučera

 AJ - PS 47 celá. Do sešitu napište data slovy: 1.1., 5.5., 3.3. Následující věty přepište a doplňte neurčitý člen a přídavné jméno ve 3. stupni (long, heavy,tall, funny):

____ giraffe is the ________ animal.

_____ lion has got the ________ hair.

____ elephant has got the _______ body.

_____ monkey is the ________ animal.

Ať se daří :-) K.Stojanová

14. 4. 2020

Ahoj kamarádi páťáci,

prázdniny uběhly jako voda.

Snad jste si odpočinuli, načerpali síly na jarní učení.

Doufám, že si odpočali i Vaši rodiče, kteří Vám určitě pomáhají.

Dneska začneme matematikou.

M - škol. seš. - str. 137 cv. 23, 25, 26 

zase posouváme tu desetinou čárku. Je to jednoduché.

Teď ještě český jazyk.

Čj - škol. seš. - str. 113 cv. 17

určete pády u zájmen.

Není to těžké ani dlouhé.

Půjde to dobře.

Ahoj Kamil Kučera

AJ - učebnice 46 - 47 - projděte si herní plán. Věty přečtěte, odpovídejte celou větou - vše ústně. PS 46/2,3.

Ať se daří :-) K.Stojanová

 

8. 4. 2020

Krásný den broučci,

dneska nás čeká slíbený výtvarný den.

Je mi moc líto, že nemůžeme tvořit spolu, ale věřím,

že s rodiči, bráchou, ségrou, babičkami nebo kamarády něco vymyslíte.

Pro inspiraci jsem vám připravila pár nápadů.

Budu ráda, když se se svými dílky vyfotíte

a pošlete mi fotky na mobil 607 932 286 nebo na mail dasa.ds@seznam.cz.

Já je uložím do fotogalerie na úvodní stránku, ať všichni vidí,

jak jste šikovní :-))

Tak spoustu elánu do tvoření.....

 

Můžeme začít jarní dekoraci v podobě řeřichy nebo jarní travičky neboli oseníčka

v ozdobných skořápkách od vajíček.

www.youtube.com/watch?v=YmrJztxrjXc

Originální velikonoční skořápky - Novinky.cz

 

Pak tu máme zajíčka z ruličky od toaletního papíru.

66+ Lembrancinhas de Páscoa Simples, Baratas e Criativas

 

A co třeba slepičky, vyrobené z platíček od vajíček.
good morning image

 

A další zajíček z kolíčku.....

krokotak.com/2014/04/easter-bunny-from-painted-clothespins/

......nebo zabořený do květináčku :-))

Eccomi prontissima con un immancabile DIY di Pasqua. Ci tengo molto a proporre dei “faidate” che possano creare un clima festoso in casa ed ancor meglio sulla tavola della festa. Per qu…

 

A na závěr pár tipů na zdobení velikonočních kraslic.

www.koule.cz/novinky/10-tipu-jak-netradicne-nazdobit-velikonocni-kraslice-61447-shtml/

www.youtube.com/watch?v=Y67MIxA0zGU

www.youtube.com/watch?v=mnp0YQg_5a4

10 tipů, jak netradičně nazdobit velikonoční kraslice | Koule.cz ...

Krásné Velikonoce Vám všem... Dáša Boumová

 
Koukněte i do aktualit, máte tam nápady od pana učitele ;-)


7. 4. 2020

Ahoj kamarádi,

dnes si vlastně uděláme ten chybějící pátek.

Procvičte si něco na počítači nebo tabletu

 a zkuste si přečíst nějakou hezkou knížku.

Hezké Velikonoce.

Kamil Kučera

Aj - opakujte si slovní zásobu viz včera a užívejte si sluníčka a pohodu v rodinném kruhu.

Veselé Velikonoce:-) K.Stojanová

 

https://krokotak.com/2014/04/easter-bunny-from-painted-clothespins/

https://www.youtube.com/watch?v=YmrJztxrjXc

 

 

 

 

 6.4.2020

Tak zase ahoj kamarádi,

je tady pondělí a to znamená, bude nějaká prácička.

Tento týden budete mít radost. Blíží se totiž velikonoční prázdniny.

Budete se tudíž učit jen do úterý.

Ve středu si určitě doma uděláte výtvarný velikonoční den, jako ve škole.

Paní uč. Dáša určitě něco vymyslí.

Tak zatím jdeme na to.

M - škol. seš. - str. 136 cv. 18 a str. 137 cv.19, 20, 21

a ještě trošku opakování

Čj - škol. seš. - str. 113 cv. 15

Tak a je to vše. není toho moc, tak se do toho dejte.

Ahoj Kamil Kučera.

 

Aj - zopakujte si slovní zásobu z 15. - 18. lekce. PS 46/1 - uhodni, o jaké osobě z tohoto cvičení píši. Odpověď napiš do sešitu.

I can see a woman. She´s wearing a white sweater and a skirt. She´s got long dark hair. She´s washing clothes. What´s her job? Where´s she? - zkuste podobně do sešitu popsat jině dva obrázky.

Přeji hezký velikonoční týden:-) K.Stojanová

 

Vl - moc vám všem děkuju za referáty o TGM, jste šikullky!

Dnešním tématem bude život v první republice (str. 34-35)

článek si pozorně přečtěte a zapište.

Podívejte se na Dějiny udatného českého národa díly 95-98

Hezké pondělí :-) D. Boumová

 

3. 4. 2020

A je tady náš báječný pátek.

Páťácká parto, pokud jste něco nestihli přes týden,

teď je ta pravá šance to dodělat.

Jinak si přečtěte nějakou svoji oblíbenou knížku

a podívejte se na film.

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11042798844-krajinou-domova

Je to o místě, kde žijete, o Vysočině.

Podívejte se na celý dokument.

Pusťte to i rodičům, bude se jim to určitě líbit.

Jsou tam pro zájemce i další díly.

Koukejte, jaká je to krása.

Ahoj Kamil Kučera

Aj - učebnice 44/1 - znovu si přečtěte, 45/5. PS dodělat.

Ať se daří a hezký víkend :-) K. Stojanová

Ahoj páťáci, ještě stále čekám na referáty o TGM,

akorát Kryštof si může napsat podtržku do ŽK, moc se mu to povedlo.

Pohodový pátek a krásný víkend :-)) D.Boumová

 

2. 4. 2020

Tak kamarádi

a máme tady čtvrtek.

Dnes je poslední den tohoto týdne, 

kdy zadám ještě písmné úkoly.

Zítra to bude spíše odpočinkové - to víte, pátek.

Dnes ale začneme matematikou.

M - škol. seš. - str. 135 cv. 8 a str. 136 cv 11, 13, 15

a teď 

Čj - škol. seš. - str. 112 cv. 13 

 ( zase doplnit mě a mně )

a také 

Př - Umělé družice Země

str. 12 - další látka určená jenom jako informace pro Vás.

Přečtěte si jí, zapište si do sešitu shrnutí a učit se jí nemusíte.

Pamtujte si pouze rozdíl

Umělá družice - vytvořil člověk ( satelity, družice, orbitální stanice atd. )

Přirozená družice - Vytvořila příroda ( třeba Měsíc )

Víte, že už je jaro ?

Venku to moc nevypadá.

Chtělo by to vystavit na stránky velikonočního zajíčka,

 aby nám to jaro přivolal.

Barčo, nemůžeš nám poslat fotku Bobiny ?

To by byl parádní velikonoční zajíček.

Nebo Kryštofovi králíci ?

Tak zatím ahoj a čekám na to foto.

Kamil Kučera

A ještě Čtení - přečtěte si básničku Kytička fialek na str. 120

a zapište si ji do sešitu + první sloku.

A pak utíkejte na sluníčko...krásný den :-) D. Boumová

 

1. 4. 2020

Ahoj páťáci

Dneska žádné úkoly dávat n. 11, 13, 15ebudu.

Aprííííííl.

Ale budu.

Nezapomeňte něco veselého provést.

Matematika se už na Vás řítí.

Dneska nás čeká nová látka,

násobení desetinných čísel 10, 100.

Je to jednoduché. Už jsem Vám to jednou ukazoval.

Zkuste si vzpomenout. je to fakt jednoduché.

Jedná se v podstatě o posun desetinné čárky.

Když totiž násobíš desetinné číslo, posouváš desetinnou čárku doprava

podle toho, čím násobíš. Pokud násobíš 10 - posuneš doprava o jedno místo.

Např.: x znamená krát

 3, 28 x 10 = 32,8

posunul jsem desetinnou čárku o jedno místo.

Ještě jednou.

14, 56 x 10 = 145,6

Chápete ?

U násobení 100 se posouvá o dvě místa.

Např. 

1, 37 x 100 = 137

nebo

14, 81 x 100 = 1481

A je to. Tady si to vyzkoušíte.

M - škol. seš. - str. 135 cv. 4, 5, 6

A teď ještě nová látka v češtině.

Skloňování zájmen já, ty, se, my, vy

napiště si do sešitu tabulku na str. 111 cv. 9 h)

Jedná se o pravopis. Podívejte se pozorně na tu tabulku u zájmena já.

Všimli jste si, ve 2. a 4. pádě je mě ( můžeme použít i mne ) 

/ násobky 2 mají dvě písmena mě/

a zase 3. a 6. pád ( násobky tří ) mají mně ( tři písmena )

To si pamatujte.

Až to budete psát ve cvičení, určete si pád a podle toho určíte mě nebo mně.

Tady se to procvičí.

Čj - škol. seš. - str. 112 cv. 10

Pochopili jste to ?

A teď ještě přírodověda.

 - str. 11 - 12

Přečtěte si článek

  Země působí gravitační silou i na umělé družice

Zapište si růžový rámeček  - shrnutí a nakreslete si oba obrázky do sešitu.

Učit se to moc nemusíte, je to spíše informace.

Ahoj Kamil Kučera

Aj - učebnice 44/1 - přečíst si, přeložit. Mrkněte na text a vyhledejte tato slovní spojení v angličtině: Budete mít ... Nebudete mít... Budete potřebovat.... Budete končit .... Napište je anglicky do sešitu.

Cvičení 2 - ústně - odpovídejte na otázky zadávané v prostém budoucím čase. Cvičení 3 - ústně. PS 44/2.

Ať se daří:-) K.Stojanová 

 

31. 3. 2020

Ahoj páťáci,

úterý je tady a práce nečeká. Ta přímo volá:

" Páťáci, pojďte mě vypracovat."

Co se dá dělat. Jděte na to.

Nejdříve matematika.

M - škol. seš. - str. 133 cv.49, 50, 51, 53

 a ještě český jazyk. Tu ho máte.

Čj - škol. seš. - str. 110 cv. 8

Jenom doplňte y nebo i.

Ahoj Kamil Kučera

Aj - učebnice 44/1 - podívejte se na rozvrh hodin a ústně odpovídejte na otázky:

Do they have Maths on Tuesday? What time?

Do they have Maths on Monday? What time?

Do they have Art on Wednesday? When do they have Art? How many lessons?

Tvořte podobné otázky a odpovídejte. Učebnice 45/4 - mrkněte na budoucí čas prostý vyjádřený pomocí will. U záporu (nebudu hrát)

se používá won´t. Cvičení si opište do sešitu.

Ať se daří:-)K.Stojanová

30. 3. 2020

Ahoj páťáci, 

díky za veselé SMS.

Co ta gravitace Barčo, jak přibíráš ?

A co králíci, Kryštofe, jsou ještě všichni ?

A co Adame, co dělá Jack ?

Fandy se zeptám ústně, mám ho doma.

Máme začátek pracovního týdne, tak jedeme dál.

Začínáme s matematikou.

M - škol. seš. - str. 133 cv. 45, 46, 47, 48

a teď ještě Vaše oblíbená "čéďa"

tady je

Čj - škol. seš. - str. 110 cv. 7

To je dnes všechno, co jsem Vám chtěl napsat.

Snažte se, jde Vám to zatím parádně.

Ahoj Kamil Kučera

Aj - Učebnice 44 a 45 - slovíčka do slovníčků, pořádně se je naučte. PS 44/1 , 45/4.

Ať se daří:-) K. Stojanová

Vl - dneska se zaměříme na dobu po první světové válce,

přečtěte si a vypište důležité z učebnice na str. 30-33.

Pokuste se odpovědět na otázky za textem.

Práci si rozdělte, je i na pátek ;-)

V rámci Inf vytvořte ve wordu referát na téma Tomáš Garrigue Masaryk,

který mi zašlete na email dasa.ds@seznam.cz.

Hezký den. D. Boumová

 

 

27. 3. 2020

Ahoj kamarádi.

Je tady pátek, a to je spíše den odpočinku.

Ti z Vás, co třeba ještě něco nestihli v týdnu,

 měli by si to dnes dodělat.

Pokud máte všechno již hotovo, je to skvělé a jste šikulky.

Dneska řekněte rodičům, že jim děkujete za to, že Vám pomáhají,

a že jim vzkazujeme, že jsou moc šikovní,

 a že jim za pomoc s Vaším učením děkujeme i my.

Dneska si 45 minut procvičujte na počítači nebo na tabletu.

Můžete matematiku i český jazyk.

Pak si přečtěte kus své oblíbené knížky.

Díky Adame za obrázky. Jsou fajn.

Užijte si sobotu a neděli.

V pondělí ahoj.

Kamil Kučera

P.S.: Pokud se Vám už stýská, že jste dlouho neviděli svého pana učitele,

můžete se na něj podívat ve filmu. Najdete mě asi kolem 20-té minuty. Chytám kachnu.

Je tam i ten knihtisk. Můžete se podívat i na celý dokument.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1185966822-na-ceste/214562260120005/

Aj - přeložte a napište do sešitu.

Slon má největší uši. Žirafa je nejvyšší zvíře. Opice umí skákat. Krokodýl neumí létat.

Zebra je menší než kůň.

Dodělejte si celou stranu 43 v pracovním sešitě.Cvičení 7 vynechte, to si uděláme společně.

Do sešitu také napište několik jednoduchých vět o cizokrajném zvířeti. Nadpis My favourite wild animal.

Doplňte obrázkem.

Hezký víkend. Ať se daří:-) K.Stojanová

Ahoj Báro, Adame, Fando a Kryštote, dneska ode mne žádné úkoly nemáte.

Vy i vaši rodiče jste úžasní, jak to vše zvládáte,

tak si chvilku od školy odpočiňte ;-)

Mějte se krásně a zase po víkendu :-)) D. Boumová

 

26. 3. 2020

Tak Sit down, please.

I Bobina samozřejmě.

Tak co Barčo, už sedí Bobina připravená ?

Má v pacce aspoň tužku ?

Ať přestane hlodat koberec a začne makat.

Tak dobře, začínáme.

Je totiž čtvrtek.

M - škol. seš. - str. 132 cv. 37, 41 a str.133 cv. 42,44

a také máme český jazyk.

Tady je.

Čj - škol. seš. - str. 110 cv 6

To by z češtiny stačilo. Učte se stále zájmena.

Ještě přírodověda.

Pročtěte si článek.

- str. 10 a 11

Zapište si Gravitační pole Země

K tomu si zapište všechny růžové rámečky ( shrnutí ).

Odpovězte si na otázky za textem.

Adam jto vysvětlí Jackovi, Kryštof králíkům,

Bára Bobině a Fanda činčilám.

Ahoj Kamil Kučera

 

 

25. 3. 2020

Ahoj parto,

 tak Sit down, please.

Jdeme na středu. 

Báro, pozdravuj Hyacinta a Bobinu.

Tak a matematika už je tady.

M - škol. seš. - str. 131 cv. 31, 32, 34 a str. 132 cv.35

To je ale primitivní, co. 

Myslím, že s tím budete mít akorát pohodu.

A ještě český jazyk. To víte, nová látka.

 

Čj - str. 108 Zájmena

Napište si nadpis do školního šešitu

Na stránce 108 je růžový rámeček zapamatuj si.

Ten si opište do školního sešitu pod ten nadpis.

A teď jsou na str. 109  cv. 4 ty  Druhy zájmen.

Také si je zapište do školního sešitu.

 Ne celé odstavce, ale jen to tučně a červeně vytištěné.

Do čtvrtka se je naučte zpaměti.

Pak mi pošlete SMS ve tvaru - Umím zájmena _ jméno.

Kdo mi pošle tuto SMS a bude to opravdu umět, 

napíše si do žákajdy 1 podtržená z Čj, já to pak podepíšu.

 

A teď ještě Přírodověda.

Dneska máme na str. 9 novou látku.

Siloměr, měření gravitační síly

Přečtěte si článek na str. 9

Zapište si to, co je tučně vyznačeno a co je v růžovém rámečku.

Pochopili jste ?  

Jedná se o to, že každý předmět je přitahován k Zemi gravitační silou.

( něco podobného jako magnetická síla, kterou jsme si ukazovali s magnety ve škole )

Podle toho, jakou má ten předmět hmotnost, tak velká je i síla. 

Čím větší hmotnost, tím větší je i síla.

Vezměte si např. Mě a Báru. Kdopak asi bude mít větší gravitační sílu ?

Samozřejmě že já. Báro, prohráváš.

Ta síla se měří v jednotkách, které se říká Newton ( čti ňjůtn ) značí se N,

 podle jejího objevitele, fyzika Issacka Newtona.

Můžeme jí změřit pomocí siloměru. viz obrázek.

Měří se tak, že na ten spodní háček zavěsíme předmět, jehož gravitační sílu chceme měřit,

zvedneme siloměr za vrchní očko a na stupnici se nám ukáže hodnota gravitační síly.

Tak Bárčo, už chápeš ? Vysvětlíš to Bobině ? 

A co Kryštof, Adam a Fanda ? 

Tak zatím je to pro dnešek vše.

Držte se. Kamil Kučera

Aj - učebnice 43/3 - přečtěte si a zkuste pokračovat :-)Zopakujte si slovíčka na str.43, 43/4 - přečtěte a naučte se

zpaměti. Pracovní sešit 43/8 - rozhodujte se mezi páťáky.

Ať se daří:-) K.Stojanová

 

 24. 3. 2020

Ahoj páťáci,

je tady další den a další úkoly pro Vás. 

Zase bude matematika a český jazyk.

V pátek si zase trošku odpočineme u čtení.

Tak jedem.

M - škol. seš. - str. 130 cv. 21, 23 a 

str. 131 cv 25, 27 a 30

Tady je ještě český jazyk.

Čj - škol. seš. - str. 108 cv. 2

Tak to bude pro dnešek všechno.

Zítra nás čekají zájmena.

Ahoj bando. Kamil Kučera

Aj - Do sešitu uhodněte další názvy zvířat :-)

It has got strong back legs, it can jump very well. It lives in Australia. It has it´s baby in "a pocket".

It is very big and it looks like a bear. It is black and white. It lives in China. /´čaine/

It is a big yellow cat. It has got a big head with long hair. It lives in Africa.

It is a tropical bird with green, red, yellow, or blue feathers. It can say words.

Učebnice 42/1 - naučte se číst. Ve cvičení 2 máme ceny v britské měně. Tou je libra pound. Setina libry je penny,

v množném čísle pence. Cvičení si pročtěte. PS - 42/3,4

Ať se daří :-) K. Stojanová

 

23. 3. 2020

Ahoj nejstarší parto dětiček ve škole.

Jak to jde ?

Doufám, že dobře.

Už jste odpočinutí po víkendu, tak jdeme zase na to.

Nebojte, je to pohoda jako obvykle.

Nejdříve začneme matematikou.

Tady je:

M - škol. seš. - str. 129 cv10, 11, 13,  a str. 130 cv. 17

a také máme Váš oblíbený český jazyk.

Tady jsou úkoly:

Čj - škol. seš. - str. 106 cv. 6

( ze slova v závorce udělejte přídavné jméno a utvořte větu

Např.  Mořské vlny byly dnes velmi vysoké. )

Tak hurá do toho a celé je to hned hotovo.

Ahoj a držte se.

uč. Kamil Kučera

Aj - Tak jak, naučili jste se slovíčka? :-)

Učebnice 42/1 - pracujte s obrázky. Nejprve všechna zvířata pojmenujte, pak určete jejich pořadí v jedno

tlivých řadách (The hippo ist  the first,...),  určete jejich vzájemnou polohu pomocí předložek between, next to,

above, below, on the right/left (The zebra is between the giraffe and the elefant.). PS 42/2.

Do sešitu uhodněte názvy zvířat:

It is tall. It has got the longest neck.

It is very big and heavy. It has got the longest nose.

It looks like a horse with black and white stripes.

It has got a long body, short legs and a big mouth with sharp teeth. It lives in water.

It is the funniest animal. It has got a long tail. It can climb trees.

Ať se daří i v novém týdnu:-) Kdyby byl nějaký problém, tak se ozvěte na číslo 739 316 910. K. Stojanová

 

Vl - dnešní zadání je i na pátek, tak si to rozložte.

Čeká nás kapitola  První světová válka str. 26-28.

Článek si přečtěte, vypiště důležité učivo

a pokuste se odpovědět na otázky 1.-12. ze str. 28.

Na youtube nebo na stránkách České televize se můžete podívat

na Dějiny udatného českého národa, díly 93 a 94.

Mějte se hezky v prvním jarním týdnu. Dáša Boumová

 

19. 3. 2020

Ahoj páťácká parto,

pátek bude pro Vás za slíbenou odměnu.

Vím, že jste se snažili pracovat jako draci,

 tak si zasloužíte odpočinkový pátek.

Tak tady to učení máte:.

M - procvičovat na internetu - však vy víte kde.

Čj - přečtěte si kousek nějaké knížky, kterou máte rádi

nebo která vás baví.

Ahoj uč. Kamil Kučera

K odpočinku se kloním i já...takže ve volném čtení vezměte do ruky oblíbenou knížku a čtěte si... a ve vlastivědě budeme pokračovat po víkendu...tak si ho užijete, jak nejlépe to půjde :-)) Dáša Boumová

Aj - učebnice str. 42 a 43 - přepište slovíčka do slovníčků, PS 42/1, 43/5. Naučte se pořádně slovíčka této lekce i

jejich výslovnost z PS.

Hezký víkend :-)K. Stojanová

 

18. 3. 2020

Ahoj páťáci,

čtvrteční úkoly jsou už tady.

Tak hurá na ně. 

Začneme jako vždycky matematikou.

Tady máme sčítání a odčítání zlomků. Už jsme si to ukazovali.

Vzpomínáte ?

Teď si to zase zkusíme. Nezapomeňte,

 že sčítáme a odčítáme jen ta čísla nahoře a dole číslo opíšeme.

Návod najdete na str. 128 cv. 3

M - škol. seš. - str. 128 cv. 4, 5, 7, 8 a 129 cv. 9

Pozor, tam, kde je 1 celá, tak jí musíte převést na zlomek

 se stejným jmenovatelem,

jinak to nepůjde odečíst ani přičíst.

A teď Čj - škol. seš. - str. 106 cv. 5

a následuje náše oblíbená přírodověda.

Tkže: Př - str. 8 Gravitační síla 

přečtěte si článek a zapište si.

To důležité je v růžovém rámečku za textem - shrnutí.

Je to docela dlouhé, ale nedá se nic dělat.

Tak kamarádi, to by bylo všechno.

Udělejte všechno a v pátek si dáme trochu odpočinku.

Ahoj uč. Kamil Kučera

Ahoj páťáci...ještě čtení :-)

Čt - přečtěte si v čítance Pastýřka a kominíček na str. 118-119 a zapište do sešitu kromě názvu a autora, první větu článku.

Krásný den přeje Dáša Boumová

 

 

17. 3. 2020

Ahoj kamarádi,

středeční úkoly už letí.

Protože jsem Vám v úterý dal čj navíc, 

tak Vám to v pátek vrátím

 a místo čj Vám zadám práci ze čtení.

V pátek si uděláte volnější den.

Ve středu ale pracujeme.

M - škol. seš. - str. 126 cv. 32, 33, 35 a 36

Teď 

Čj - škol. seš. - str. 106 cv 4

to je malá brnkačka. 

Př - učebnice str. 7 -  Jak vypadá Země

přečtěte si článek a vypište si do sešitu to, 

co je podle Vás nejdůležitější.

( zkuste věty, ve kterých je tučně zapsáno )

Ahoj uč. Kamil Kučera

 

Inf - můžere procvičovat Word či PowerPoint ;-)

Hezký den. Dáša Boumová

 

Aj - zopakujte si zpaměti učebnice 40/1, učebnice 41/4 - odpověz na otázky celou větou do sešitu. Třídu berte i s třeťáky a

čtvrťáky. Typujte si. Pracovní sešit 41 - dodělejte.

Ať se daří :-) K. Stojanová

 

16. 3. 2020

Ahoj páťácká parto,

tak bude úterý a práce stále pokračuje.

Tady máte další várku učení.

- škol. seš. - str. 125 cv. 26, 27 a str. 126 cv. 28 29 a 31

Čj - škol. seš.- str.105 cv. 3

Hezký den

uč. Kamil Kučera

AJ - učebnice 40/1 - doučit zpaměti (vyzkouším si), 41/3 - připomeňte si stupňování přídavných jmen,

pracovní sešit 41/6, učebnice 40/2 - připrav si rozhovor nejprve ústně, pak písemně do sešitu - pokládej

takové otázky, na které odpovíš pouze Yes./No.

Ať se daří:-) K. Stojanová

 

15. 3. 2020

Ahoj páťáci, do třetice zdraví Dáša Boumová :-)

Vl - přečtěte si v učebnici Nové uspořádání společnosti str. 24-25,
stručně zapište do sešitu a pokuste se odpovědět na otázky za textem.

Tv - nejen v pondělí a ve čtvrtek, ale každý den se hýbejte!!!
Dneska třeba vezměte míč a házejte si s rodiči, sourozenci nebo kamarády ;-)

Kdyby něco, volejte, pište...

 

Tak páťáci a je to tady. Začínáme.

M - škol. seš. - str. 124 cv. 12, 16 a str. 125 cv. 20, 21, 24

Čj - škol. seš. - str. 102

nadpis do sešitu:

 Skloňování přídavných jmen přivlastňovacích

Jak poznáte, jaké i nebo y se píše v koncovkách přivlastňovacích přídavných jmen ?

Pomocí muž, žena a dítě určíte vzor přídavného jména.

( otcův nebo matčin )

Vzor samozřejmě platí.

I nebo y na konci přídavného jména přivlastňovacího nejlépe poznáte pokud si dosadíte všude matčin.

Např. Otcov- přátelé -------- spisovně matčini přátelé - tedy i

nebo

Alíkov- boudy ------------------ spisovně matčiny boudy - tedy y

nebo

Milanov- míče ----------------spisovně matčiny míče - tedy y

 

Rod těchto přídavných jmen se zase řídí podle podstatného jména.

Např.: 

Milanovy míče - rod mužský neživotný ( podle těch míčů)

Milanovi králíci - rod mužský životný ( podle králíků )

Milanovy sestry - rod ženský ( podle sester )

Milanovo auto - rod střední ( podle auta )

Chápete ?

Teď si zkuste na str. 104 cv. 6 do školního sešitu.

( doplňte správně i nebo y)

Mělo by to jít. Použijte to, co jste si přečetli výše a je to červené.

Ahoj Kamil Kučera

 

Ahoj páťáci. Zdraví K. Stojanová.

Než zadám úkoly z AJ připomínám, že pokud by byl nějaký problém, jsem na telefonu.

Takže: slovíčka str.40 a 41 - pořádně naučit. Učebnice 40/1 přečíst, porozumět. První odstavec naučit

zpaměti. Pracovní sešit 40 celá. Ať se daří. :-)

 

 

14. 3. 2020

Ahoj páťáci, 

takhle jsem si taky nepředstavoval Váš poslední rok

u nás ve škole. Ale to nic.

Až tohle skončí, dáme si společně zmrzku.

Nebojte, výuka pokračuje tady.

Vím, že jste šikovní, a že to společně zvládneme.

Vezměte to odpovědně, děláte to pro sebe.

Tak se do toho s rodiči dejte.

Začínáme od pondělí.

Třídní učitel Kamil Kučera

 
 

27. 2. 2020

M - geometrie - ABCDEFGH: a = 11 cm

Př - naučit se  - přenos obrazu a zvuku

 

26. 2. 2020

- naučit se - tisk

 

25. 2. 2020

M - kytička - ABCDEF: a=2 cm

 

24. 2. 2020

M - geometrie - úhel AVB - osa úhlu

úhel CVB  - osa úhlu

čtverec ABCD: a= 8 cm - osy souměrnosti

 

20. 2. 2020

M - geometrie - ABC: a=3cm, b= 4cm, c= 5cm

Čj - dom. seš. - str 100 cv. 12

- naučit se  - výroba plastů

 

Pro Fandu:

M - geom. viz telefon

Čj - škol. seš.-  str. 99 cv. 7

- zapsat si s obrázkem - výroba plastů

 

18. 2. 2020

M - geometrie - ABCD: a= 5cm

Čt - číst - Skromný muzikant

- naučit se - výroba papíru

 

17. 2. 2020

M - geometrie - ABCDEFGH: a=9 cm

Čj - dom. seš. - str. 98 cv. 4

Vl - naučit se Romantismus

 

10. 2. 2020

M - dom. seš. - str. 124 cv. 10

Čj - dom. seš. - str. -  87 cv. 6

 

4. 2. 2020

Čt - naučit se báseň - Ptáček

 

 Pro Báru:

M - škol. seš. - str. 112 cv. 13, 14, 18, 21

Čt - zapsat si do čtení s obrázkem - Ptáček

 

 

29. 1. 2020

M - dom. seš. - str. 108 cv. 11

Čj - dom. seš. - str. 78 cv. 3 a)

 

28. 1.

Vv - na příští hodinu budeme potřebovat voskovky

kupte je dětem do boxu. Děkuji.

M - dom. seš. - str. 107 cv. 18

 

24. 1. 2020

Pro Kryštofa a Barču

- škol. seš. - str. 102 cv. 11,  str. 103 cv.2, 3

 

23. 1. 2020

M - dom. seš. - str. 102 cv. 6

Čj - dom. seš. - str. 78 cv. 3 c)

 - naučit se - zdroje energie

 

Pro Kryštofa a Barču

- škol. seš. - str. 101 cv. 2, 3, 4,

Čj - škol. seš. - str. 78 cv. 2

Př - zapsat si do sešitu - Zdroje energie

 

22. 1. 2020

M - dom. seš. - str. 98 cv. 23

Čj - dom. seš. - str. 78 cv. 3 b)

- naučit se - Energie

 

Pro Barču a Kryštofa

M - škol. seš. - str. 97 cv. 9 a str. 98 cv. 22 a 99 cv. 25

Čj - škol. seš. - str. 76 cv. 7

- zapsat si do sešitu - Energie

 

21. 1. 2020

M - dom. seš. - str. 98 cv. 18

Čt - číst - Velká změna

 

Pro Barču a Kryštofa

M - škol. seš. - str. 96 cv. 3 a str. 97 cv. 8 a 13

Čt - zapsat si do čtení - Velká změna

 

20. 1. 2020

Pro Barču a Kryštofa

M - procvičování dělení dvojcif. dělitelem  -

 napsat si do školního sešitu

8 příkladů.

Čj - procvičovánína počítači

 

17. 1. 2020

 Pro Adama

- škol. seš. - str. 91 cv. 29, 31 a 35

 

16. 1. 2020

 Pro Adama

- škol. seš. - str. 89 cv. 16, 17 a 

str. 90 cv. 23 a 28

 

15. 1. 2020

- dom. seš. - str. 89 cv. 14

 

14. 1.

Vv - na příští hodinu budeme potřebovat tetrapakový obal od trvanlivého mléka

(odstřihněte vrchní část a pořádně vymyjte). Děkuji.

 

13. 1. 2020

M - dom. seš. - str. 82 cv. 48

Čj - naučit se vzor - soudce

 

9. 1. 2020

- dom. seš. - str. 78 cv. 30

Čj . dom. seš. - str. 75 cv. 4

 

Pro Adama:

- škol. seš.- str. 76 cv. 15 a str. 78 cv. 27

Čj - škol. seš. - str. 72 cv. 2 a 73 cv. 4 

 

7. 1. 2020

M - dom. seš. - str. 76 cv. 13

 

Pro Adama:

- škol. seš.- str. 75 cv. 6 a str. 77 cv. 16, 17

 

 

6. 1. 2020

M - dom. seš. - str. 72 cv. 45

 

Pro Adama:

M - škol. seš.- str. 72 cv. 38 a 46

Čj - škol. seš. - Jak jsem prožil prázdniny

 

 

2 .12. 2019

- geometrie - čtverec ABCD:  l AC l = 6 cm, S= ?, o=?

 

27. 11. 2019

- geom. - čtverec ABCD: S= 81 cm2, o=?, a=?

Čj - dom. seš. - str. 67 cv. 6

Př - naučit se - 

 

26. 11. 2019

M - geom. - čtverec - S=25 cm2, a=?, o=?

 

21. 11. 2019

Čt - číst a zapsat Skřítek u hokynáře str. 79-80

19. 11. 2019

Čt - číst článek - Král Lávra

 

18. 11. 2019

M - geom. -  obdélmík PRST: p = 6 cm, r = 3 cm, o=?, S=?

Čj - dom. seš. - str. 62 cv. 44 

 

Pro Barču:

M - geometrie - a ll b, kolmice e f, různoběžky c,d

k (S, r = 5 cm)

ABC: a=3cm, b=5cm, c=7cm, o=?

KLMN: k=4 cm, o=?, S=?

Čj - škol. seš. - str. 62 cv. 48

Aj - učebnice str. 20 cv. 1 

do červeného sešitu seznam 1 - 26 z obrázku na sraně 20

 

14. 11. 2019

M - dom. seš. - str.  70 cv. 25

Čj - dom. seš. - str. 61  cv. 40

Čt - na čtvrtek přečíst a zapsat vlastními slovy Zápas o život str. 72-75

 - naučit se - močová soustava

 

13. 11. 2019

M - dom. seš. - str.  69 cv. 8

Čj - dom. seš. - str. 58 cv. 32 zbytek

 - naučit se - trávicí soustava

 

12. 11. 2019

M - dom. seš. - str. 66 cv. 46

Čt - číst článek - Dobrá zpráva

 

 

11. 11. 2019

M - dom. seš. - str. 64 cv. 28

Čj - dom. seš. - str. 56 cv. 27 

 

7. 11. 2019

- dom, seš. - str. 63 cv. 17

Čt - na čtvrtek se naučit básničku Prosinec ze str. 52

Vl - příště test Jan Hus a husité

Př - naučit se - Dýchací soustava
 
 

6. 11. 2019

- dom. seš. - str. 61  cv. 7

Čj - dom. seš.- str. 50 cv. 11

- naučit se - Krevní soustava

 

5. 11. 2019

- dom. seš. - str.  152 cv. 7

Čj  -  číst článek - Holčička se sirkami

Vv - za čtrnáct dní (19. 11.) budeme vyrábět zimní vločky.
Budeme potřebovat:

ruličky od toaletního papíru - na jednu hvězdu 3 ruličky, pár kolíčků na přidržení, nůžky, herukules, temperky,
může být i mašlička nebo cokoli na dozdobení.

 

4. 11. 2019

 

- dom. seš. - str. 58 cv. 19

Čj - dom. seš.  str. 56  cv.  27

Pro Barču:

- škol. seš. - str. 58 cv. 12, 13 a str. 59 cv. 6, 7

Čj - škol. seš. - str. 51  cv . 14, 15

 

31. 10. 2019

- dom. seš. - str. 54 cv. 46

Čj - dom. seš.  str. 48 cv. 6 zbytek

-naučit se - Kůže

 

Pro Barču:

- škol. seš. - str. 53 cv. 36 a str. 54 cv.  40, 41

Čj - škol. seš. - str. 48 cv. 6

-  zapsat s s obrázkem - Kůže
 

25. 10. 2019

Vl - naučit se Karla IV.

 

Pro Barču:
 

M - škol. seš. - str. 52 cv.  29, 30 a str. 53 cv.32

Čj - škol. seš. - str. 47 cv. 4

 

24. 10. 2019

M - dom. seš. - str. 52 cv. 26

Čj - dom. seš. - str. 46 cv. 2a)

Př - naučit se -  svaly

 

Pro Barču:
 

M - škol. seš. - str. 50 cv.  16, 19, 22

Čj - škol. seš. - str. 46 cv. 2b)

Př - zapsat si s obrázkem - houby

houby houby spíš svaly

 

23. 10. 2019

M - dom. seš. - str.50 cv. 17, 18

Čj - dom. seš. - str. 42  cv. 14

- naučit se - kostra člověka

 

Pro Barču:
 

M - škol. seš. - str.49 cv. 9, 10, 11 

Čj - škol. seš. - str.43  cv. 15d)

- zapsat si s obrázkem -kostra člověka

 

22. 10. 2019

M - dom. seš. - str.52 cv. 26

Čt - číst článek - Prodaná nevěsta

 

 Pro Barču:

M - škol. seš.  - str. 48 cv. 6 a 49/cv. 7, 8

Čt - zapsat si do čtení s obrázkem - Český národní skladatel

 

21. 10. 2019

M - dom. seš. - str.53 cv. 38

Čj - dom. seš. - str. 49 cv. 8

 

Pro Barču:

21. 10. 2019

M - škol. seš. - str.47 cv. 13 a str. 50 cv. 22

Čj - škol. seš. - str. 39 cv. 7

 
 

17. 10. 2019

M - dom. seš. - 10 příkladů na římské obráceně

- naučit se - části těla člověka

 

16. 10. 2019

Čj - dom.seš. - str. 39 str. 8 a)

- naučit se složení stravy člověka

 

15. 10. 2019

M - dom. seš. - 10 příkladů na římské číslice

Čt - číst - Ve svatojakubské věži

 

10. 10. 2019

M - dom. seš. - str. 43 cv. 57

Čj - dom. seš. - str. 33  cv. 32

 - naučit se - Zoologické zahrady

 

9. 10. 2019

M - dom. seš. - str. 42 cv. 49

Čj - dom. seš. - str. 32  cv. 26

 - naučit se - Botanické zahrady

 

8. 10. 2019

M - dom. seš. - str. 42 cv. 52

Čt - číst článek - Divadlo v Klenčí

Vv - příští hodinu budeme vyrábět podzimní lucerny.
Budeme potřebovat:
čisté zavařovací sklenice, vylisované listy, vřes nebo jiné přírodniny, provázek nebo lýko, pečící papír a svíčky.

 

7. 10. 2019

M - dom. seš. - str. 40 cv.40

Čj - dom. seš. - str.29  cv. 16

 

3. 10. 2019

M - dom. seš. - str. 37 cv.22

Čj - dom. seš. - str. 23  cv. 5 zbytek

 - naučit se - třídění přírodnin

Čt - naučit se básničku Modrá dědina str. 40

 

2. 10. 2019

M - dom. seš. - str. 38 cv.27

Čj - dom. seš. - str. 27  cv. 11

Pr - naučit se - Moře a oceány

 

1. 10. 2019

M - dom. seš. - str. 37 cv.17

Čt - číst- Oslňující světlo

 

30. 9. 2019

M - dom. seš. - str. 30 cv. 7

Čj - dom. seš. - str. 22 cv. 2

Vl - naučit se sv. Václava a doplnit prac. list

 

27. 9. 2019

M - dom. seš. - str. 33 cv. 12

Čj - dom. seš. - str. 14 cv. 5

 

Pro Kryštofa a Adama

M - škol. seš. - str. 33 cv. 9

Čj - škol. seš. - str. 20 cv. 12

 

26. 9. 2019

M - do domácího sešitu str. 33 cv. 16

Čj - dom. seš. - str  16 cv.33

Čt - číst článek - Oslňující světlo

Př - naučit se - polární pás

 

25. 9. 2019

M - do domácího sešitu str. 28 cv. 10

 

24. 9. 2019

M - do domácího sešitu str. 26 cv. 29

Čt -naučit se báseň -Ostrovy

 

19. 9. 2019

Čj - do domácího sešitu přepsat okopírovaný text

 

18. 9. 2019

M - do domácího sešitu str. 20 cv. 15

 

12. 9. 2019

Čt - na příště číst a zapsat min. 2 věty, o čem jsi četl; V poslední chvíli  str. 10-12

 

6. 9.2019

M - dom. seš.- str. 7 cv. 5

 

Pro Fandu a Kryštofa

M - škol. seš. - str. 5 cv. 21, 22, 24

Čj - škol. seš. -str. 7 cv. 7

Vl - přečíst a zapsat Úvod str. 3-4

 

4. 9. 2019

Čt - na příští čtvrtek se naučit básničku Píseň na str. 5

 

3. 9. 2019

Doplnit si žákovskou knížku

obalit si sešity.


Pozor, už to začne

 

Systém probírání učiva AJ:

 

ÚT     úvod
       
ÚT 2.h Lekce č.1 čteme nová slovíčka, poslech CD, pracovní sešit
1.h   kontrola zapsaných slovíček z lekce 1, procvičujeme
2.h   4.a 5.roč. tvoření vět, gramatika, procvič. z min. ročníků
ÚT 1.h   Písemné zk. Lekce č.1 (10 slovíček),
       ústní zk.-čtení a slovíčka ze všech probraných lekcí
       
ÚT 2.h Lekce č. 2 čteme nová slovíčka, poslech CD, pracovní sešit
1.h   kontrola zapsaných slovíček z lekce 2, procvičujeme
2.h   4.a 5.roč. tvoření vět, gramatika, procvič. z min. ročníků
ÚT 1.h   Písemné zk. Lekce č.2 (10 slovíček), 
       ústní zk.-čtení a slovíčka ze všech probraných lekcí
       
ÚT 2.h Lekce č.3 čteme nová slovíčka, poslech CD, pracovní sešit
    atd.  

 

13. 9. 2017
Čj - dom. seš. - str.8/ cv. 4
M - dom. seš. - str. 
Čtení - číst